Zweryfikuj i odśwież swoją propozycję wartości dla klienta w zakresie oferty, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta.

Wielkimi krokami zbliżamy się do końca tzw. ”sezonu” w klubach fitness. Przed nami wakacje, czas kiedy z różnych powodów, ilość odwiedzin naszych gości w klubie spada. To znakomity czas by już dziś, jeśli jeszcze tego nie zaplanowałeś,  zastanowić się w jaki sposób osiągnąć lepsze rezultaty jesienią?

W jaki sposób sprawić by kolejny sezon działalności klubu był lepszy w każdym aspekcie, który poddajesz pomiarom? Zadać sobie i odpowiedzieć  na pytania odnośnie podstawowych aspektów funkcjonowania klubu.  Mądre przysłowie mówi : „Nie przebiegniesz maratonu sprintem”. Nadchodzące miesiące to sprzyjający czas by odrobinę zwolnić, to czas na ocenę, weryfikowanie i wprowadzanie zmian, to czas na porządkowanie, dodawanie wartości.

Rozpocznij ten proces od audytu funkcjonowania swojego klubu w kluczowych aspektach.

Twoja oferta wartości, dostrzegana i odczuwana przez klienta, decyduje o tym czy odniesiesz sukces czy porażkę, czy będziesz zarabiał czy tracił pieniądze, gdyż będzie wpływała na to czy pozyskujesz i zatrzymujesz klientów czy ich tracisz. Wartość dla klienta to to, co otrzymuje za swoje pieniądze. To oferta która odróżnia nasz klub w percepcji klienta od klubów konkurencyjnych. To odpowiedź na pytanie w jaki sposób twoja oferta jest wyjątkowa i dlaczego klient powinien ćwiczyć w twoim klubie a nie u konkurencji. Dlaczego powinien wybrać twoją ofertę, zaufać twojemu marketingowi, cenić twój sposób sprzedaży i uwielbiać twój sposób obsługi klienta?

Odpowiedz sobie na następujące pytania :

  1. Kim jest mój klient i jakie są jego pragnienia i potrzeby?
  2. Jakie działania muszę podjąć, jakie problemy rozwiązać w zakresie oferty, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, by moja oferta wartości odpowiadała na potrzeby i rozwiązywała problemy klienta?
  3. Co jest wyjątkowego i niepowtarzalnego, w proponowanym przez mój klub sposobie zaspokajania potrzeb i rozwiązywania problemów klienta? ( poruszamy się w czterech aspektach : oferty, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta)
  4. W jaki sposób komunikujesz to swoim klientom, w jaki sposób ukazujesz im wartość swojej oferty? (nadal poruszamy się w czterech aspektach : oferty, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta)

Proponuję przeprowadzić takie ćwiczenie samemu, a następnie z całym swoim zespołem. Dzięki temu po pierwsze uzyskasz bardziej wartościowe odpowiedzi, po drugie, zaangażujesz cały zespół i skupisz jego uwagę na kluczowych aspektach funkcjonowania klubu, podnosząc tym samym jego poziom motywacji.

Część 2 – tutaj

Artykuł opublikowany w magazynie Body Life 3/2015

Reklamy