Na co dzień, obserwuję z bliska wielu trenerów personalnych, podziwiam ich pasję, wiedzę, ciężką pracę. To bardzo wymagający i odpowiedzialny zawód. By wykonywać go przez długie lata, nie tracąc motywacji, zapału i nieustannie podnosić wartość swojej marki osobistej, należy zadbać o przygotowanie odpowiedniej strategii działania i rozwoju.

To nic innego jak plan treningowy dla trenera personalnego, mający na celu ciągły rozwój i poprawę jego zawodowych wyników. Spotykając trenerów personalnych, widzę jak wiele energii wkładają oni w zdobywanie nowej wiedzy na temat metodyki treningowej, fizjologii wysiłku, dietetyki, uczestnicząc po całym tygodniu pracy w weekendowych szkoleniach, konferencjach. Widzę ile samodyscypliny, skupienia i czasu, wymaga także ich własny trening oraz troska o odpowiednią dietę. To zrozumiałe, chcą i muszą być wiarygodni dla swoich podopiecznych. Kiedy jednak przyglądam się wnikliwie najlepszym z nich, tym którzy wyróżniają się swoimi osiągnięciami z podopiecznymi, uznaniem środowiska, silną i znana marka osobistą, popularnością przekładająca się na dodatkowe przychody osiągane z kilku innych źródeł poza prowadzeniem treningów personalnych, widzę że robią oni znacznie więcej. I właśnie te działania chciałbym dziś przybliżyć czytelnikom.

Najlepsi z nich, zarządzają sobą w czasie, mają plan działań do zrealizowania i potrafią mierzyć swoją efektywność. Kiedy mówimy o zarządzaniu, pamiętajmy ze zarządzać możemy jedynie tym co możemy mierzyć. Mierzyć by móc analizować, czy to co robimy przynosi zamierzone efekty. Przede wszystkim jednak wiedzą co chcą osiągnąć w poszczególnych sferach swojego życia.

Rozpoczynają zatem od określenia tego, co w życiu jest dla nich istotne i ważne, co składa się na to by mogli uznać swoje życie za pełne, szczęśliwe czy też inaczej mówiąc, co w ich przypadku składa się na definicje życiowego sukcesu. W jakich okolicznościach, przy spełnieniu jakich warunków uznaliby że osiągnęli sukces.

Jak konkretnie to zrobić, napiszę niebawem na blogu, jeśli chcesz wiedzieć już dziś, napisz to w komentarzu na facebooku, prześlę Ci kolejne odcinki tekstu jeszcze przed publikacją.

Reklamy