SPRZEDAŻ SUGEROWANA to narzędzie pracy każdego sprzedawcy, każdego sprzedającego recepcjonisty, każdego trenera i instruktora w klubie fitness.

To skuteczna technika sprzedaży, której celem jest wywołanie u klienta potrzeby którą zaspokoi, lub zwrócenie uwagi na problem który rozwiąże, nasz produkt czy usługa. Wtedy bowiem użycie naszego produktu lub usługi wywoła u klienta poczucie satysfakcji. To oczywiście przekłada się na zwiększenie sprzedaży.

Łatwo sprzedać, komuś kto przyszedł KUPIĆ. Ale nadzieja na zakup przez klienta karnetu, treningu personalnego, napoju, usługi, nie pozwala planować przychodów z danej strefy klubowych przychodów. Nie mówimy tu o nachalnym „wciskaniu”, czy machinalnym pytaniu osoby wchodzącej do klubu: „Coś do picia?” Umiejętnie przeprowadzona sprzedaż sugerowana, zawiera takie elementy jak: edukowanie klienta, pomoc w dokonaniu wyborów, rzetelne przedstawienie oferty, informacje o nowościach, sugerowanie najlepszych rozwiązań zgodnych z indywidualnymi potrzebami. Co istotne, wywołuje u klienta zadowolenie, gdyż klient czuje że sprzedawca interesuje się nim i jego potrzebami. Staje się jego doradcą. To klient jednak sam decyduje czy zakupić dany produkt lub usługę.

Wychodzimy z założenia, że klient nie wie tak wiele o naszych produktach czy usługach jak my. Skąd klient który kupił swój pierwszy karnet w życiu, ma wiedzieć jaką korzyść przyniesie mu napój izotoniczny lub pomagający spalać tkankę tłuszczową? Dlaczego ma zapłacić za batona leżącego w klubowym barku 9-10 zł, skoro Snickers w sklepie który odwiedza kosztuje 2 zł? Skąd ma wiedzieć dlaczego po treningu powinien wypić shake lub spożyć posiłek potreningowy i jak jest to istotne dla pożądanych przez niego efektów. Co więcej, skąd ten klient ma wiedzieć co da mu Trening Personalny, masaż, zabieg? Bez naszej opowieści o korzyściach, dopasowanej do jego potrzeb sprzedaż tych produktów i usług nie osiągnie wysokiego poziomu.

Można to osiągnąć dzięki rozmowom z klientami, pytaniom np co zwykle piją w czasie treningu, co jedzą po treningu, jak się regenerują, czy są zadowoleni z efektów treningowych, jakie mają problemy itp…

To punkt wyjścia do prezentacji językiem korzyści rozwiązań, innych możliwości, edukacji klienta często połączonych z samplingiem produktów czy usług. Sprzedaż sugerowana to proces który trwa nieustannie w dobrych klubach, nie wywołując zniecierpliwienia czy złości klientów.

Reklamy