photo-1537968990071-e569894be163

Sprzedajesz usługi w klubie fitness, w oparciu o umowy, kontrakty?

Pozwalasz klientom korzystać ze znacznie niższych cen, niż w tradycyjnym miesięcznym karnecie, w zamian za ich pisemną deklarację że będą ćwiczyli i płacili dłużej niż miesiąc?

Podpisujecie umowę na 3,6,12 miesięcy, czy taką bez określania długości umowy ale z zastrzeżeniem, że zakończenie umowy musi nastąpić z zachowaniem dwumiesięcznego okresu wypowiedzenia?

Prawdopodobnie więc, doświadczyłeś problemu związanego z nieterminowymi wpłatami lub ich zupełnym brakiem? Klient podpisuje, ćwiczy kilka miesięcy i…znika bez śladu lub lekceważy twoje prośby o wywiązanie się z warunków umowy.

Zastanawiałeś się prawdopodobnie wielokrotnie: co robić w takiej sytuacji?

Jak daleko powinieneś się posunąć w kwestii odzyskania swoich pieniędzy.  W skali kilku lat prowadzenia działalności gospodarczej, to mogą być bardzo poważne sumy.

Wiem, że obawiasz się ZŁEJ OPINII po windykacji dłużników klubu.
Zapytam, czy nie powinieneś bardziej obawiać się „DOBREJ OPINII” klubu,
o którym mówi się że  możesz tam skorzystać z niskiej ceny,
obiecując regularne zakupy,
a następnie nie wywiązać się z umowy i nie ponosić konsekwencji?
Gdyby taka opinia panowała o twoim klubie w twoim mieście?

Czy naprawdę obawiasz się opinii kogoś,  kto w zamian za zobowiązanie czasowe, skorzystał ze znacznie niższej ceny, zabierając dla siebie każdego miesiąca kilkadziesiąt złotych, które powinny trafić do kasy klubu by ten mógł się rozwijać?

Analiza biznesowa pozwala sprzedawać ci taniej, w zamian za większy wolumen sprzedaży. Kiedy więc ktoś kupuje więcej „miesięcy” otrzymuje niższą cenę za pojedynczy miesiąc. To logiczne.

Kiedy jednak ktoś wykorzystuje sytuację, korzysta z preferencyjnych warunków ale nie chce wywiązać się ze swoich zobowiązań, oszukuje cię, wykorzystuje, a to zagraża to realizacji twojego biznes planu.  To poważna sytuacja.

Rozpocznijmy od zaplanowania kolejnych kroków i działań z dłużnikami,
klientami którzy zniknęli z klubu „bez pożegnania” i uregulowania należności.
Na co zwrócić uwagę?


1. Działania profilaktyczne.


Wszyscy wiemy że lepiej jest zapobiegać niż leczyć.
Nie pozwalaj na powstanie zaległości.
Monitoruj regularność odwiedzin i wpłat.
Stwórz system premiujący regularność odwiedzin i wpłat,
i każący za nieterminowe opłaty.
Oferuj zlecenia stałe, obciążenia karty kredytowej.
Działaj aktywnie gdy spada liczba odwiedzin,
lub następują opóźnienia we wpłatach.


2. MIĘKKIE działania z dłużnikiem.


Wykorzystaj różne kanały kontaktu:
sms telefon, mail, list, film.
Stosuj różnorodne zachęty do spłacenia należności:
raty, częściowe umorzenia, zamiana na bony o wartości całości lub części długu do wykorzystania w przyszłości lub przez osoby bliskie dłużnikowi, nie będące klientami klubu,
nagrody finansowe, produktowe lub rzeczowe, okresy „abolicji i amnestii”,

Stosuj różnorodne formy wywierania presji:
wezwanie do zapłaty,
zaproszenie do ugody przedsądowej z wyliczeniem ewentualnych kosztów sądowych i kosztów egzekucji komorniczej.


3. TWARDE działania z dłużnikiem.


Wpisanie do rejestru dłużników ERIF lub Krajowego Rejestru Długów.
Windykacja we współpracy z kancelarią prawną i komornikiem.


Nadal obawiasz się ZŁEJ OPINII po windykacji dłużników klubu?

Pomyśl, które działania z powyższych możesz zastosować, a jednocześnie tego uniknąć?

Plan naszej aktywności w zakresie dłużników i należności, jest jednym z klubowych standardów. To opracowany model działania krok po kroku, z konkretnymi procedurami, skryptami rozmów. Podczas pracy doradczej w klubach, w czasie programów naprawczych czy w programach poprawy efektywności biznesowej, zawsze poświęcamy na to sporo czasu. Przygotowani bowiem zawsze wygrywają.

Ciekawi mnie, do którego kroku w działaniach z dłużnikami docierasz w swoim klubie?

Zawsze możesz dojść do tego kroku który akceptujesz i zatrzymać przed tym, którego stosować nie chcesz.

Pamiętaj, tu nie ma „dobrze/źle”,
to Twój wybór i Twoja strategia, a zatem?