zebrania.jpg

Zebrania z pracownikami są integralną częścią prowadzenia każdego biznesu. Dlaczego zatem tak trudno zebrać nam ludzi chociaż raz w miesiącu?

Co zrobić, by zebrania przestały być traktowane jako przykry obowiązek i strata czasu, a stały się sposobem nie tylko na osiąganie celów operacyjnych naszego klubu, ale także na inspirowanie, motywowanie i integrowanie członków naszego Zespołu? Co zrobić, by ludzie chcieli brać w nich udział?

Zanim damy odpowiedź, zapytamy nieco przekornie:

  1. Co takiego atrakcyjnego jest w klubowych zebraniach?

  2. Czy te zebrania nie są przypadkiem nudne?

  3. Czy nasi ludzie czują, że wnoszą wartość w ich pracę?

  4. Czy są zaplanowane w czasie – odpowiednio wcześniej zakomunikowane?

  5. A w końcu – czy ustalaliśmy z Zespołem, jeszcze na etapie zatrudniania, że zebranie należą do obowiązków każdego członka Zespołu? Czy udział w nich jest wpisany w standardy pracy?

No cóż, prawda jest taka, że jeśli chcemy, by nasze zebrania były bardziej efektywne, to najprawdopodobniej powinniśmy zacząć od zmiany sposobu, w jaki je przeprowadzamy.

Podsuwamy zatem kilka praktycznych wskazówek:

1. Spotykaj się regularnie i obowiązkowo 😉

Zebranie organizowane od wielkiego dzwonu, będą mało efektywne, bo będziemy musieli omówić wszystkie sprawy, które nagromadziły się w klubie, a czasu jak wiadomo zawsze za mało. Łatwo wtedy „przespać” rzeczy ważne – problemy z klientami, problemy w Zespole.

  • Jak często?

Z instruktorami 1/msc – 1/1,5 msc

Z recepcją 1/tydzień

Z działem sprzedaży – codziennie

  • Kiedy?

Systematycznie 😉 i wtedy, gdy mamy do dyspozycji większość Zespołu. Warto ustalić stały dzień i godzinę. Czasem potrzebne będą nawet 2 termin.

/Warsztat Formy spotyka się w piątki o 21:00-23:00. Wtedy piejmy dużo kawy, a w tych co zasną rzucamy długopisami ;)/

  • Gdzie?

Najwygodniej w klubie, ale czasem warto spróbować „out of the box” – czyli spotkań poza naszym miejscem pracy. Rozmowy przy kawie są dużo swobodniejsze, dają wrażenie „równości” i owocują rozwiązaniem niejednej trudnej sprawy. Kawa przecież łączy ludzi 😉

Szybkie zebrania” na stojąco – to dobry sposób na rozwiązywanie bieżących spraw. Ta forma sprzyja ograniczeniu zbędnej polemiki, przez co spotkania są krótsze i bardziej efektywne.

Video- konferencje z użyciem dostępnych technologii to świetne rozwiązanie, nie tylko gdy pracujesz z dużym, rozproszonym zespołem.

Nagranie filmu dla nieobecnych może też być dobrym pomysłem na przekaz informacji.

  • Z kim?

W zależności od potrzeb – z poszczególnymi działami lub całym Zespołem.

Zawsze obowiązkowo.

Wpisz spotkania w standardy pracy. Wytłumacz, że to czas na rozwiązywanie problemów, tworzenie planu, a bez przepływu informacji twój Zespół nie będzie tworzył zgranego teamu. To również taki „wspólny – klubowy czas”.

  • Co z nieobecnymi?

Zaplanuj czas na „indywidualne” spotkania. Niestety – to również nasz managerski obowiązek ;). Czasem ktoś chce, a po prostu nie może :(. Nie obrażaj się. 100% frekwencja nie zawsze dopisuje.

Kolejne wskazówki poznasz w kolejnej części artykułu którą opublikujemy niebawem.

Chcesz poznać całość już dziś? Daj nam znak lajkiem, prześlemy Ci niezwłocznie.

Autor: Małgorzata Piasecka-Mróz.