rawpixel-749496-unsplash

Zebrania z pracownikami są integralną częścią prowadzenia każdego biznesu. Dlaczego zatem tak trudno zebrać nam ludzi chociaż raz w miesiącu?

Co zrobić, by zebrania przestały być traktowane jako przykry obowiązek i strata czasu, a stały się sposobem nie tylko na osiąganie celów operacyjnych naszego klubu, ale także na inspirowanie, motywowanie i integrowanie członków naszego Zespołu? Co zrobić, by ludzie chcieli brać w nich udział?

Zapraszamy do lektury drugiej części naszego poradnika.

2. Szanuj czas swoich ludzi – zmień nasiadówki w krótkie, treściwe zebrania

Określ ramy czasowe (od-do, plus np.15 minut rezerwy). Zdyscyplinuje to zarówno Ciebie jak i Twoich ludzi, a każdy z nas ma swoje życie i zobowiązania – płaczące dzieci i wkurzonego Partnera 😉

3. Określ cel zebrania. Pomyśl, czy jest konieczne. 

Spotykaj się, aby podjąć decyzje. Zastanów się po co właściwie się spotykacie? Jakich efektów oczekujesz? Czy szukacie rozwiązania konkretnego problemu? Czy tworzycie plan marketingowy? Ustal z kim i w jakiej sprawie potrzebujesz się spotkać.

4. Zaplanuj agendę zebrania.

Agenda to rzecz święta. Ustal priorytety i rozpocznij od najważniejszych rzeczy. Nie zawsze wszyscy mogą zostać do końca. Trzymanie się agendy znacznie ułatwia osiągnięcie zamierzonych efektów, a Ciebie zdyscyplinuje czasowo.

Agendę udostępnij swoim ludziom około 2 tyg przed spotkaniem – wszyscy zdążą się przygotować.

5. Określ zasady, które będą obowiązywać podczas zebrania

Po pierwsze poproś, o wyłączenie telefonów. To naprawdę rozprasza. Jeśli zebranie będzie dłuższe – zaplanuj krótką przerwę na „insta i fejsika”….Powiedz o tym na początku, niektórym taka informacja pomoże przetrwać 😉

Umów się na kontrakt z Zespołem:

  • wszyscy są aktywni, nikt nie jedzie na gapę,

  • nie ma dobrze ani źle,

  • wszystko, co zostało powiedziane, zostaje między nami – no może oprócz rzeczy istotnych dla klienta 😉 – tym jednak warto się podzielić 😉

6. Pytaj – staraj się zrozumieć.

Pytaj o problemy, oczyszczaj ludzi z negatywnych emocji. Nasi ludzie bardzo często zbierają złe emocje ze sobą do domu.

Pozwól ludziom mówić, zadawać pytania i współtworzyć rozwiązania. Wykorzystaj potencjał Twoich ludzi. Jeśli poczują się jak Partnerzy, odwdzięczą się zaangażowaniem i odnajdą wartość w „nudnych nasiadówkach”.

7. Rozliczaj zadania

Brakiem egzekucji dajesz przyzwolenie na niesumienność. A tego raczej nie chcesz, prawda? 😉

8. Trudne sprawy i dobre rozwiązania zapisuj na bieżąco

Poproś o to również wszystkich pracowników klubu. Ważne rzeczy lubią umykać, a dobre, sprawdzone rozwiązania – np. związane z problemami naszych klientów warto wdrażać w życie na bieżąco.

9. Nagradzaj, wyróżniaj, integruj – zadbaj o atmosferę

Wprowadź zwyczaj wyróżniania ludzi, przygotuj drobne upominki (dowiedz się, co lubią Twoi ludzie – książka, czekoladki, wino, dofinansowanie do szkolenia, bilet do kina, voucher od firmy partnerskiej, uścisk dłoni ze słowem „dziękuję”- tak, to też miły „mały-wielki” gest )

W myśl zasady „przyłapuj ludzi na robieniu rzeczy dobrze” – doceniaj za np. frekwencję, zorganizowanie warsztatów, zaangażowanie w działalność klubu, sprzedaż, pomoc w zastępstwach itd.

Pozwól, aby to Zespół nominował osoby do wyróżnienia.

Integruj – wprowadź np. konieczność „wkupienia się w łaski” nowym członkom zespołu (powitalne-przekupne ciasto, poczęstunek), sam coś przygotuj. Tworzenie „fajnego miejsca pracy” to jeden z obowiązków managera.

Nie bój się ciekawych formy – burze mózgów, gry integracyjne, praca warsztatowa, feedback w postaci gry/zabawy, grywalizacja.

10. Podsumuj zebranie i podział zadań

Poinformuj, co zostało ustalone, kto jest odpowiedzialny za dane zadanie i do kiedy powinno zostać wykonane.

Wyznacz sekretarza do robienie notatek. Podsumowanie koniecznie przekaż wszystkim członkom Zespołu- umieść na grupie, tablicy, wyślij mailem)

/Warto już dzisiaj porozmawiać o urlopach i zastępstwach – zarówno tych świąteczno majówkowych jak i wakacyjnych.

11. Wyznacz termin następnego spotkania.

12. Podziękuj ludziom za poświęcony czas i zaangażowanie.

Wysyłanie sms-a, maila po spotkaniu – to bardzo miła, a tak rzadko stosowana praktyka.

A teraz zrób sobie kawę i zaplanuj porządnie najbliższe zebranie 😉

Trzymamy mocno kciuki. I pamiętaj – jeśli ktoś ziewa…rzucaj długopisem 😉

Na razie…, bo my już pracujemy nad dalszą częścią – gotowymi pomysłami na zebraniowe nie-ziewanie:).

Autor: Małgorzata Piasecka Mróz.

Reklamy