rawpixel-678089-unsplash.jpg💪💪Poznaj 9 KLUCZOWYCH CZYNNIKÓW SUKCESU na drodze do 100% wypełnienia sal na zajęciach grupowych.
1. 🔥🔥Zdefiniuj jakim klubem chcesz być i dla kogo?
Zdefiniuj grupę docelową, kogo chcesz mieć w klubie, dla kogo tworzysz harmonogram zajęć grupowych?
Jakimi cechami mają się charakteryzować Ci odbiorcy, na co mają być wrażliwi?
Czy w Twoim otoczeniu jest odpowiednia ilość tych odbiorców, czy potrafisz ich przyciągnąć lub „stworzyć” dla swojego klubu?

2. 🎯🎯Policz progi rentowności dla konkretnych zajęć.
Przy jakim poziomie wypełnienia osiągasz Break Even Point, przy ilu osobach na sali zaczynasz zarabiać pieniądze dla klubu.

3. 💪💪Monitoruj grafik zajęć i zarządzaj nim aktywnie.

Każdego tygodnia monitoruj poziomy wypełnienia.
Stosuj zasady sygnalizacji świetlnej.
🚦Zielony kolor: Jest DOBRZE, zajęcia na których wypełnienie jest wysokie. Nie wymaga interwencji.
🚦⚠️Żółty kolor: Jest ŚREDNIO, zajęcia na których wypełnienie osiąga średni poziom. Przyglądaj się i podejmuj delikatne kroki.
🚦💔Czerwony kolor: Jest ŹLE, zajęcia na których wypełnienie jest niskie. Działaj tu i teraz, szybko. Sytuacja bardzo zła.

Co 7 dni rób analizę wypełnienia, poddawaj ocenie i podejmuj konkretne działania we współpracy z instruktorami, recepcją by frekwencja na zajęciach rosła. Oceniaj rezultaty.

4. 🎯🎯Nie myl poziomu FREKWENCJI z poziomem RETENCJI.
Frekwencja to jedynie i aż ilość osób na konkretnych zajęciach. Retencja zaś daje nam informacje, na ile dane zajęcia, dany instruktor skutecznie przyciąga i zatrzymuje konkretnych, pojedynczych klientów.
Ilu z nich „wraca po więcej”
.
Patrząc jedynie na frekwencję można bardzo źle oceniać sytuację na zajęciach. Nakładając na dane o frekwencji, informacje o retencji, otrzymujemy rzeczywisty obraz skuteczności naszych działań.

Nie jest trudno mieć wysoką frekwencję w poniedziałki o 19.00. Pytanie ilu z odwiedzających te zajęcia po raz pierwszy wraca?
Ilu ćwiczy na tych zajęciach regularnie każdego tygodnia?
Czy odchodzący znikają jedynie z tych zajęć czy znikają z klubu? Czy nie wracają jedynie na te zajęcia, gdyż znaleźli inne, lepsze dla siebie w naszym klubie czy inne, lepsze dla siebie w innym klubie?
To bardzo istotne, by to wiedzieć. Bez tego tracimy wielu klientów.

5. 💪💪Naucz instruktorów zajęć grupowych sprzedawać, budować markę osobistą, prowadzić dobry marketing siebie, swoich zajęć, klubu.

6. 🔥🔥Naucz instruktorów pracować z Klientem. Budować lojalność, wspierać motywację. Ustal zespołowe standardy postępowania, zwiększające prawdopodobieństwo kolejnej wizyty klienta, kolejnego zakupu karnetu.
🔥🔥Naucz lub wskaż drogę. Zorganizuj szkolenie, przeprowadź warsztaty, pokieruj.

7. 🎯🎯Opracuj sensowy system wynagrodzeń. Opłacaj dobrze – dobrych ludzi.
Nie bój się premii od frekwencji.
Stać Cię na nią w dobrych miesiącach, a w trudniejszych łatwiej i dłużej będziesz mógł utrzymać mniej rentowne godziny.
Łatwiej zarządzać kosztami. Dobry instruktor na tym nie straci, a wręcz przeciwnie, zyska wyższe wynagrodzenie.
💥💥Bo dobry instruktor – jak dobry handlowiec – ma Klientów, którzy od niego kupują, płacą mu za jego usługi.

8.💪💪Opracuj Programy Wsparcia/Programy Naprawcze dla godzin/instruktorów o mniejszej frekwencji.
Pomóż im je wypełnić. Nie zostawiaj ich samotnie. Nie zdejmuj zajęć czy instruktora z grafiku, bez próby zrozumienia dlaczego frekwencja jest niska, bez podjęcia walki o wzrost wypełnienia.

9.🔥🔥Skup uwagę całego zespołu na celu jakim jest osiągnięcie planowanego poziomu wypełnienia na zajęciach grupowych, planowanej ilości wizyt klientów. Nad wprawieniem tego koła zamachowego przychodów w klubie pracuje razem cały zespół: menadżer, instruktorzy zajęć grupowych, gym asystenci, trenerzy personalni, recepcja, dział sprzedaży. Zaangażuj ich wszystkich. Są zespołem

 

Reklamy