george-pagan-iii-9GdMuamOGlc-unsplash(1)

Oto siedem najważniejszych trendów w branży fitness na rok 2021 wg ISPO i DIFG Deutsche Industrieverband für Fitness und Gesundheit  (German Industrial Association for Fitness and Health).

Z pewnością Trendy te nie są nowe, ani nie będą wielkim odkryciem. Choć wielkie odkrycie może polegać na tym, jak bardzo nabierają one obecnie na znaczeniu. Jak mocno rośnie ich waga, jeśli chcemy mieć w klubach odpowiednio dużą ilość klientów jesienią 2020 i w przyszłym roku.

Wpadłem na ten artykuł dwa dni temu, zwykle sceptycznie odnoszę się do treści tego typu ale tym razem, zaskoczyło mnie to jak jego treść pokrywa się z działaniami, które obecnie prowadzimy w klubach w Polsce.

Kto to wykorzysta – może sporo zyskać. Ale by to się stało, trzeba się na nich SKUPIĆ, PRZEANALIZOWAĆ, opracować ROZWIĄZANIA.

Już bowiem widzę te uśmiechnięte twarze menadżerów i właścicieli klubów, którzy po zapoznaniu się z artykułem, mówią: „przecież o tym wiem, to nic nowego”.

Rozumiem. A co z tym zrobiłeś w ostatnim czasie? Jakie korekty wprowadziłeś w związku ze zmianą zachowań konsumentów jakie zaszły w ciągu ostatnich 3-6 miesięcy?

Poczytaj badania i wyciągnij z nich wnioski. Kształtuj swoją ofertę, cennik, komunikację marketingową i sprzedażową w ich kontekście.

Nie wystarczy powiedzieć: „mam od dawna zajęcia dla seniorów w ofercie, prowadzone także w małych grupach”.

Obecnie, trzeba skupić się na tym by było bezpiecznie, ciekawie i atrakcyjnie, oraz by odbiorcy z tej grupy uznali że jest „bezpiecznie, ciekawie i atrakcyjnie” i wypełnili grupy w zakładanej budżetowo ilości. Trzeba zatem zaplanować dla nich nową strategię komunikacyjną, sprawnie ją wdrożyć i prowadzić nieustannie.

Nie wystarczy powiedzieć: „mam zajęcia online i prowadzę też zajęcia outdoor”.

Trzeba przebudować całą ofertę klubu, klubowy harmonogram/grafik zajęć w taki sposób by była ona hybrydową, by płynnie łączyła offline (zajęcia w klubie) + online (zajęcia dostępne dla klientów w internecie) + outdoor (aktywności na zewnątrz, w plenerze). Dzięki temu, będzie silnym wyróżnikiem konkurencyjnym klubu, atrakcyjną propozycją wartości dla klientów. Dlaczego hybrydowy model? Między innymi dlatego, że dzięki temu docieramy do znacznie szerszej grupy klientów (czytaj: możemy większej ilości klientów świadczyć (sprzedawać) nasze usługi, a ponadto, dzięki dywersyfikacji, zapewniamy sobie bezpieczeństwo finansowe na wypadek wprowadzenia ponownych ograniczeń jesienią.

Ci którzy to zrozumieli i podejmują odpowiednie działania, zyskają przewagę nad resztą rynku.

Siedem najważniejszych trendów fitness na rok 2021 wg ISPO i DIFG Deutsche Industrieverband für Fitness und Gesundheit  (German Industrial Association for Fitness and Health):

  1. Siłownie/kluby fitness/boxy/szkoły tańca muszą spełniać wysokie standardy higieny.

Z różnorodnych badań, wynika jasno, że istnieje duża grupa użytkowników wyżej wymienionych miejsc którzy uzależniają swój powrót i regularne odwiedziny od zachowania i zapewnienia należytego standardu bezpieczeństwa, także od wprowadzenia środków ochrony zdrowia.

 

  1. Większe skupienie w komunikacji oraz w ofercie klubów, na aspektach zdrowotnych, poprawie odporności, niż dotychczas.

Także wzrost zainteresowania ofertą „corporate wellness” ze strony przedsiębiorców.

 

  1. Wzrost zainteresowania aktywnością fizyczną z nurtu Body&Mind, oraz aktywnościami które przynoszą ulgę w stresie i relaks.

Wynika to z faktu, podwyższonej ekspozycji na czynniki stresowe związane z obawami, niepewnością wywołanymi covid. Obawy o zdrowie swoje i najbliższych, o ekonomiczne skutki epidemii, miejsca pracy, zarobki. Ponadto w wielu przypadkach dużo większe nakłady energetyczne na opiekę i edukację domową dzieci. To wszystko powoduje większą potrzebę znalezienia aktywności przynoszących relaks oraz odbudowujących zasoby energii mentalnej.

 

  1. Wzrost znaczenia specjalizacji oraz dobrego wyboru grup docelowych.

W trudniejszych czasach, będzie to znakomity sposób na wyróżnienie się oraz dotarcie do naprawdę ceniących wartość naszych usług klientów. Kluby specjalistyczne, lub z wyspecjalizowanymi strefami/ofertami mogą przyciągać skuteczniej klientów, mogą także oczekiwać wyższych opłat za swoje wyspecjalizowane, oferowane na wyższym poziomie usługi.

 

  1. Zmiany w ofercie, komunikacji, świadczeniu usług dla grup ryzyka oraz seniorów, w kontekście covid-19.

Trzeba skupić się na tym by było bezpiecznie, ciekawie i atrakcyjnie, oraz by odbiorcy z tej grupy uznali że jest „bezpiecznie, ciekawie i atrakcyjnie” i wypełnili grupy w zakładanej budżetowo ilości. Trzeba zatem zaplanować dla nich nową strategię komunikacyjną, sprawnie ją wdrożyć i prowadzić nieustannie.

 

  1. Podejście łączące aktywności sportowe z treningami w klubie.

Klub staje się zarządzającym procesem, dzięki wsparciu technologii, weareables, wspierającym klientów, planującym, organizującym aktywności także w przestrzeni pozaklubowej, domowej, oudoorowej. Dla klienta, robimy to nadal razem, mimo że ćwiczy on w parku, jego trening jest częścią planu stworzonego z trenerem z klubu. Może być w specjalnej grupie, tylko wirtualnej, która się wspiera, rywalizuje, pokazuje swoje wyniki.

 

  1. Oferta zajęć online i outdoor zyskują na znaczeniu.

Trzeba przebudować całą ofertę klubu, klubowy harmonogram/grafik zajęć w taki sposób by była ona hybrydową, by płynnie łączyła offline (zajęcia w klubie)+ online (zajęcia dostępne dla klientów w internecie)+ outdoor (aktywności na zewnątrz, w plenerze) w taki sposób, by była silnym wyróżnikiem konkurencyjnym klubu, atrakcyjną propozycją wartości dla klientów.

Dlaczego hybrydowy model? Między innymi dlatego, że dzięki temu docieramy do znacznie szerszej grupy klientów (czytaj: możemy większej ilości klientów świadczyć (sprzedawać) nasze usługi, a ponadto, dzięki dywersyfikacji, zapewniamy sobie bezpieczeństwo finansowe na wypadek wprowadzenia ponownych ograniczeń jesienią.

Od siebie dodałbym jeszcze, że w nadchodzącym czasie, nabierze na znaczeniu umiejętność prowadzenia działań marketingowych i sprzedażowych. Dla mnie byłby to 8 trend który zaobserwujemy. Kluby które będą potrafiły uprawiać skuteczny, zoptymalizowany kosztowo marketing, oraz te dynamiczne i zwinne w sprzedaży, będą odnosiły najlepsze efekty na rynku. Oczywiście, pod warunkiem że sprzedawane produkty i świadczone usługi, będą na poziomie przynajmniej wystarczająco dobrym dla odbiorcy 😊.

Artykuł na podstawie: „The Seven Most Important Fitness Trends for the Year 2021” Lars Becker.

Cały artykuł znajdziesz tutaj: TUTAJ.